Filters
تنظیمات
جستجو

لاستیک نکسن-Nexen

لاستیک نکسن-Nexen

بیوگرافی لاستیک نکسن

گروه لاستیک سازی نکسن, یکی از تولید کنندگان لاستیک در کره جنوبی می باشد که از سال 1942 میلادی آغاز به تولید تایر با سایزهای مختلف نموده است. از جمله رقبای محلی این لاستیک سازی مشهور می توان به گروه لاستیک سازی کومهو و هانکوک اشاره کرد. نام شرکت نکسن (Nexen) برگرفته شده از شعار این شرکت تحت عنوان Next Century Tire ( که معنی لغوی آن لاستیک قرن آینده است) می باشد. لازم بذکر است که این تولید کننده لاستیک در سال 1956 بعنوان اولین کمپانی لاستیک سازی کره جنوبی شناخته شده است.

پیش از نام نکسن دو نام Heung-A و وسونگ (Woosung) بروی این کمپانی قرار داشته است که از سال 2000 میلادی لاستیک های تولید شده این شرکت با نام نکسن روانه بازار می شود.

در حال حاضر کمپانی نکسن دارای واحد های تولیدی در کره جنوبی و چین می باشد که البته یک واحد دیگر نیز در جمهوری چک در حال راه اندازی می باشد. لازم بذکر است که عمده لاستیک های موجود با برند نکسن در بازار ایران ساخت کره جنوبی می باشد و فقط سایز 175/70R13 دور سفید که مناسب وانت پیکان می باشد ساخت چین بوده و در بازار ایران گهگاهی یافت (که البته این سایز دور سفید خیلی پر طرفدار می باشد) می شود.

لاستیک نکسن با سایزهای مختلف, تا به امروز بعنوان لاستیک فابریک خودرهای مختلف نظیر کرایسلر, ولکس واگن, محصولات کیا, هیوندایی, شورولت و ..... انتخاب شده است و جزء یکی از معتبر ترین لاستیک سازان دنیا می باشد.

نظر خود را بیان کنید