Filters
تنظیمات
جستجو

سمند

سمند

سمند به اصطلاح اولین خودروی ملی ایران پس از انقلاب 57 می باشد. این خودرو در ابتدا قرار بود که جایگزین پیکان, که سالیان درازی در بازار ایران حضور داشت, شود که بنا بدلایل هزینه بالای طراحی و تولید, این امر محقق نشد. این خودرو در سال 1381 توسط رئیس جمهور وقت سید محمد خاتمی رونمایی گردید و از آن زمان تا به امروز این خودرو در بازار ایران یافت می شود. در حال حاضر این خودرو در مدلهای مختلفی توسط گروه خودرو سازی ایران خودرو روانه بازار می شود.

 

در این مطلب سعی بر آن است که به بررسی لاستیکهای مناسب این خودرو پرداخته شود بدون اینکه این خودرو از حالت استاندارد و گارانتی شرکت خارج شود. از طرفی, مسئله تغییر سایز لاستیک و اینکه چه سایز لاستیکی باعث افزایش عملکرد خودرو می شود, همواره یکی از سوالات متداول مشتریان در زمان خرید لاستیک می باشد. عموما رانندگان خودروهای مختلف بدلیل افزایش تعادل و قابلیت فرمانپذیری خودرو اقدام به تغییر سایز لاستیک خود می نمایند, که البته این مسئله در میان خودروهای ایرانی بسیار متداول می باشد. نکته ای که در ارتباط با تغییر سایز لاستیک خودرو باید در نظر داشت, اینست که نمی توان از سایز های خیلی کوچکتر و یا بزرگتر از سایز لاستیک استاندارد در زیر خودروی خود استفاده نمائید, زیرا که این مسئله ممکن است که منجر به کوبش خودرو و یا خرابی جلوبندی ماشین شود.

سمند بطور فابریک با یکی از دو سایز 185/65R15 توسط ایران خودرو روانه بازار می شود, که سه رقم اول نشانه پهنای لاستیک, دو رقم دوم ضریب منظر لاستیک و دو رقم سوم بیانگر قطر رینگ می باشد.

نظرات
11/12/1401 04:58 ق.ظ
<a href="https://www.ufa888.info/ufaeasy/">UFAEASY</a>
نظر خود را بیان کنید